Asmenims važinėjantiems su dviračiu jau tikriausiai yra aišku, kokius privalumus jie gali gauti važiuodami dviračiu. Dviračių sportas gali suteikti naudą jūsų fizinei ir psichinei sveikatai bei padės atrasti naujas ir nematytas vietoves.

Jeigu norite atrasti savo naują hobį, tuomet miesto dviračiai tam puikiai gali tikti.

Važiavimas dviračiu gerina psichinę gerovę

Pasaulinė jaunimo organizacija įrodė, kad fiziškai aktyvaus žmogaus gyvenimo būdas turi geresnį gerovės balą 32 % nei neaktyvūs asmenys. Visuomet galite atlikinėti ir mankštas, kadangi tai pagerina nuotaiką, nes išskiriamas adrenalinas ir endorfinas bei padidėja pasitikėjimas savimi. Kuomet baigiate sportuoti, jūs vis arčiau priartėjate prie kokio nors tikslo, tarkime nuvažiavote 30 kilometrų.

Dviračių sportas dažniausiai vyksta lauke, tad galite lengvai tyrinėti naujas vietoves. Važinėdami galite atitolti nuo savo kasdienių problemų arba rasti žmonių, su kuriais galėtumėte važinėti, kad nebūtų vienam liūdna.

Dviračių sportas padeda atsikratyti nereikalingo svorio

Reguliarus važinėjimas su dviračiu padeda sumažinti nereikalingą kūno riebalų kiekį, o tai skatina sveiką svorio valdymą. Reikia nepamiršti, kad šis sportas padeda pagreitinti medžiagų apykaitą ir auginti kojų raumenis, o kuo daugiau raumenų žmogus turi, tuo daugiau riebalų yra sudeginama.

Dviratis padeda sustiprinti kojas

Važinėjimas su dviračiu padeda pagerinti apatinių kūno dalių funkcijas ir jas sustiprinti. Jūsų kojos taps stipresnės neapkraunant sąnarių. Kad kuo labiau sustiprintumėte savo kojas, rekomenduojame bent kartą per savaitę atlikti sunkiosios atletikos pratimus, tokius kaip:

  • Pritupimai;
  • Įtūpstai;
  • Kojų spaudimai;

Dviračių sportas tinka pradedantiesiems

Važiuoti dviračiu yra paprasta. Tikriausiai dauguma žmonių yra važinėję su dviračiu kai dar buvo maži.

Jeigu tik pradedate sportuoti, tuomet dviračių sportas tikrai nebus per sunkus. Taip pat jis puikiai yra tinkamas kai norima atsigauti po patirtų traumų. Jeigu norite įgyti geresnę formą, tuomet galite didinti savo važinėjimo intensyvumą.

Nauji tyrimai parodė, kad važinėjimas dviračiu yra puiki įžanga naujokams vietoje mankštos.

Važiavimas dviračiu mažina cholesterolį

Važiavimo su dviračiu poveikis sveikatai gali pagerinti cholesterolio kiekį, o tuomet pagerės ir jūsų širdies ir kraujagyslių sveikata ir sumažės insulto ir širdies priepuolio tikimybė.

Naujausieji tyrimai parodė, kad važiavimas dviračiu patalpose turi teigiamą poveikį bendram cholesterolio kiekiui. Jis gali sumažinti blogojo cholesterolio ir trigliceridų kiekį ir padidinti gerojo cholesterolio kiekį.

Važiavimas dviračiu pagerina smegenų veiklą

Važinėdamiesi su dviračiu galite sumažinti depresijos, nerimo ir streso jausmą. Važiuojant dažniausiai yra susikoncentruojama į kelią ir ritmą, tad savaime pamiršite apie savo problemas. Galite nepamiršti ne tik problemas, bet ir nuo protinės veiklos ir šiek tiek prasiblaškysite.

Patvirtinti tyrimai parodė, kad vyresnio amžiaus žmonės važiuodami dviračiais pagerino savo protinę veiklą ir savijautą.

Jeigu jaučiatės mieguisti arba nebegalite tinkamai galvoti, tuomet prasivažiuokite su dviračiu bent 15 minučių.

Fiziniai pratimai skatina endorfinų išsiskyrimą žmogaus kūne, o tai padeda jaustis geriau ir sumažinti streso lygį. Jeigu veikla yra atliekama lauke, tuomet poveikis tik yra padidinamas.

Važiavimas dviračiu sumažina vėžio tikimybę

Važiavimas dviračiu gali padėti ne tik išvengti vėžio ligų, bet ir pagerinti sveikatą jeigu juo sergate arba atsistatinėjate. Tačiau dauguma žmonių sergančiu vėžiu susiduria su skausmais ir mažai energijos, tad prieš važinėdami dviračiu, siūlome pasitarti su gydytojais. Važiuokite dviračiu tik tuomet, jeigu esate tam pasiruošę.

Važinėdami dviračiu gali išlaikyti lieknumą ir sumažinti riziką susirgti tam tikromis vėžio ligomis, įskaitant ir krūties vėžį.

Dviračių sportas gali pagerinti rytą

Pradėdami kiekvieną rytą sveikai, jūsų kraujotaka geriau funkcionuoja ir dieną galite pradėti su geresne nuotaika. Dienos eigoje galite būti linkę priimti geresnius sprendimus. Mažo intensyvumo rytiniai pasivažinėjai gali sudeginti riebalus, padidinti ištvermę ir padidinti energijos bei medžiagų apykaitos lygį.

Važiuodami dviračiu saugojate aplinką

Važinėdamiesi dviračiu mažinate oro užterštumą. Dviračiai gali puikiai pakeisti transporto priemones su degimo varikliais, kurios teršia orą. Visuomet galite važiuoti į darbą, polikliniką, parduotuvę ar kitas vietas. Reikėtų nepamiršti, kad važiavimas dviračiu yra trimis kartais greitesnis nei ėjimas pėsčiomis.

Sumažinama širdies ir kraujagyslių ligų rizika

Važiavimas dviračiu yra puikus būdas padidinti širdies susitraukimų dažnį ir pagerinti širdies ir kraujagyslių veiklą. Važinėdami dviračiu jūs turite mažesnę riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Ką daryti jeigu nepatinka važinėti su dviračiu?

Gali atsitikti ir taip, kad negalite arba nemėgstate važinėtis su dviračiais. Tačiau reikia atrasti veiklą, kad kuo daugiau kvėpuotumėte grynu oru ir bent šiek tiek išeitumėte iš savo namų. Tam yra puikiai tinkami elektriniai paspirtukai. Nors ir jais važinėdami nepadidinsite savo raumeninės masės, tačiau galite daugiau įkvėpti gryno oro ir prisidėsite prie tvaresnės aplinkos kūrimo.

Visi elektriniai paspirtukai yra įkraunami nuo standartinės rozetės namuose, o vienu įkrovimo galite nuvažiuoti virš 25 kilometrų.

Autorius Redaktorius

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *